رشته MBA دانشگاه هاروارد برای  پول سازی اش شناخته شده نیست ولی این همان چیزی بود که نیکول لدوکس بعد ازاتفاقی که برای راب دالتون (دوست سابق و همسر فعلی اش)  افتاد ،انجام داد و با همین دانسته ها استارت آپ خود را راه انداخت. او در چهارمین ملاقاتش با راب در آستانه ی مرگ قرار گرفت و همین بهانه ازدواج  و راه اندازی استارت آپ آنها شد.

راب در این باره می گوید : همسر من نیکول در مزرعه ی ۸۸ هکتاری رشد یافت. من و نیکول در ماه جولای سال پیش با هم ازدواج کردیم و در ۲۲ سپتامبر با تاسیس شرکت ۸۸ هکتار به مرحله ی جدیدی از زندگیمان وارد شدیم. این شرکت میان وعده های غذایی تولید می کند که عاری از ۸ ماده غذایی حساسیت زا است که با مواد غذایی ساده تهیه شده اند و طراحی خوبی دارند به طوریکه همه از خوردن آن لذت می برند.

حال آنها با نگاهی به تجربه خود از راه اندازی استارت آپ درس هایی برای ما دارند :

۱- در مورد ماموریت پر شور و پر حرارت باشید.

برای  پیشرفت در استارت آپ ، شما باید بتوانید  در هر هفته ۸۰ ساعت بدون انتظار کوچکترین دستمزدی کار کنید. انجام این کار بدون داشتن شور و شوق عمیق غیر ممکن است. در جهانی که کار برای به وجود آوردن تغییری در زندگی برای رسیدن به آرزوهایتان بسیار حیاتی است.

” راب اولین فرد بود با آلرژی های غذایی بود که من ملاقات کردم و این چهارمین ملاقات ما بود که نزدیک بود منجر به مرگ وی شود. راب سفارش غذا داد و صاحب رستوران به او اطمینان داد که غذا عاری از آجیل است. ولی غذا داری آجیل بود و واکنش راب به آن بسیار سریع بود. ما در بوستون بودیم و من او را با ماشین با سرعت ۸۰ میل در ساعت به بیمارستان رساندم. آنها به او پردینسون و ایپینفرین دادند.”

راب ادامه می دهد که: ” ۲ اتفاق خوب در این ماجرا برای من اتفاق افتاد. اولین اتفاق این بود که خانواده ام با نیکول برای اولین بار باهم ملاقات کردند و دوم اینکه من و نیکول اولین واکنش به آلرژی های غذایی را تجربه کردیم. این موضوع برای ما این سوال را ایجاد کرد که خصوصیات و ویژگی یک غذای خوب که مطمئن باشد به طوریکه ما از آن لذت ببریم چیست؟

صبح روز بعد من در خانه نیکول از خواب بیدار شدم و صدای به هم کوبیده شدن کابینت را شنیدم . نیکول پسته و بادام و گردوها را جمع کرد و از خانه خارج کرد. نیکول خیلی راحت از کار سود آور و حرفه ای امور مالی خود کناره گیری کرد تا شرکتی بسازد که زندگی خود را بهتر کند.

استارت آپ ویکند تبریز

۲- اشتیاق و علاقه نقطه ی خوبی برای شروع است ولی تجارت بدون بها دادن به مشتری برجا نمی ماند.

۸۸ هکتار  یک نیاز شناخته نشده را پیدا کرد  و از نمونه سازی برای پیدا کردن پرداخت به مشتریان استفاده کرد و  یک بازار بالقوه ی بزرگ برای محصول خود یافت.

نیکول درباره فکر خود در مورد  رسیدن به تعالی کمپانی خود توضیحاتی می دهد: “من تحقیقات خود را آغاز نمودم تا بفهمم چگونه می توانم تغذیه خود و راب را امن و سالم نگه دارم. متوجه فقدان وجود مواد غذایی مطمئن شدم، در نتیجه غذاهای سالمی را پیدا کردم و از آنها به عنوان یک راه حل موقت استفاده کردیم.”

راب می گوید: ” ما برای تبدیل شدن به یک مرد نیمه آهنی تمرین کردیم و نیکول شروع کرد به تهیه کردن شیرنی بدون استفاده از بادام زمینی و فندق. سپس آنها را به دوستان خود منتقل کردیم و آنها نیز به کسانی که می شناختند منتقل کردند و ما کار خود را ادامه دادیم تا اینکه یک برند برای خود ساختیم. و به این نکته رسیدیم که توانسته ایم به جایی برسیم. “

و این یک موقعیت بزرگ برای  به وجود آوردن بازاری برای محصولشان بود. با استناد به گفته ی دالتون: ” ۱۵ میلیون نفر از مردم آمریکا دارای آلرژی غذایی هستند و میلیون ها نفر دیگر هم از حساسیت های غذایی رنج می برند. محصول ما عاری از ۸ ماده آلرژی زایی بود که ۹۰ % کسانی که آلرژی دارند نسبت به آن ۸ ماده واکنش نشان می دهد. “

۳- برای پیشرفت یک مدل تجارت ، سرمایه و پول خود را بدون فروش سهام افزایش دهد.

اگر می خواهید بدانید که شما واقعا تا چه حد سرمایه گذار موفقی هستید باید سهامتان را به راحتی و به هر قیمتی نفروشید. سرمایه و پول خود را به روش های دیگر افزایش دهید مثل ذخیره سازی اندوخته هایتان یا گرفتن وام در قبال خانه  یا برنده شدن در رقابت ها و مناقصه های تجاری یا شرکت در سایت های crowd funding  و پیش فروش  کردن.

۸۸ هکتار برخی از این استراتژی ها را استفاده کرد.

نیکول در این باره می گوید: ” ما رقابت تجاری بابسون را در میان دیگر رقیبان بردیم که به ما ۲۰ هزار دلار تا آخر تابستان می داد. ما بازخورهایی از آنالیز های معروف گرفتیم. و از بازخورهای استفاده کردیم تا صد ها Bar بسازیم. ما در مورد استراتژیمان پایبند بودیم . طرح اقتصادی خود را توسعه دادیم و با کسانی که تازه شروع به کار کرده بودند ولی تجربه ای در زمینه بسته های تولیدی و صنعتی داشتند ، صحبت کردیم. “

در ۲۲ سپتامبر ، ۸۸acers کمپین kickstarter را برگزارکرد که یک متد افزایش سرمایه به طریق online برای استارت آپ ها است. این سایت به مردم عادی و سرمایه گذاران این شانس را می دهد که از کسب و کار مورد علاقه خود حمایت کنند. بنا به گفته ی دالتون در ۲۵ سپتامبر: ” ما به هدف ۲۰ هزار دلاری خود رسیدیم.”

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!