انتظاری که از «اولین دوسالانه معماری تهران» می‌رود این است که مانند چتری باشد بر مسیر همگرایی معماران با معماری و مردم و حتی در جامعه خود معماران.

«اولین دوسالانه معماری تهران» با عنوان «معماری؛ امروز» با دبیری دکتر حامد مظاهریان از ۲۳ اردیبهشت در تهران آغاز می‌شود.

دکتر حامد مظاهریان درباره ضرورت برپایی این دوسالانه گفت: «جشنواره‌ها بزرگداشتی بر دستاوردهای تاریخ تمدن بشر هستند که در پهنهٔ تاریخ با آیین‎‌ها آغاز شده‌اند. امروزه مفهومی‌ترین و نوین‌ترین مفاهیم مرتبط با انسان و دستاورد‌هایش در قالب «جشنواره یا فستیوال» دوباره‌خوانی، نقد و نمایش داده می‌شوند. جشنواره‌هایی که موفق بوده‌اند در استمرار خود برای بازدیدکنندگانشان تبدیل به وعده‌گاه و مکانی برای گفت‌وگو و عرصه‌ای برای دیدار فردا شده‌اند.»

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره ویژگی این دوره از دوسالانه تصریح کرد: «انتظاری که از «اولین دوسالانه معماری تهران» می‌رود این است که مانند چتری باشد بر مسیر همگرایی معماران با معماری و مردم و حتی در جامعه خود معماران.»

مظاهریان درباره ره‌آورد این دوسالانه افزود: «این جشنواره باید کمک کند که حال معماری خوب شود. «اولین دوسالانه معماری تهران» باید نقطه همگرایی معماران باشد تا جشنواره بتواند همه را در کنار یکدیگر داشته باشد و همه بتوانند به یک هدف واحد برسند.»

«اولین دوسالانه معماری تهران» به همت معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی شامل نمایشگاه‌های هنری، چیدمان، نمایشگاه‌های شهری، سمینار و کارگاه، از اردیبهشت تا آبان سال ۱۳۹۵ در تهر‌ان برگزار می‌شود.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اطلاع رسانی دوسالانه معماری تهران به نشانی  www.tehranarchitecturebiennial.orgمراجعه نمایند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!