استارت آپ ویکند رویداد کارآفرینی است که در طول سال در شهرهای مختلف دنیا برگزار می شود. افراد زیادی به عناوین مختلف در این رویداد شرکت می کنند و از آن برای ایجاد کسب و کارهای نو و توسعه کسب و کارهای خود بهره می گیرند.
یکی از اهداف اصلی برگزاری استارت آپ ویکند تلاش برای توسعه کسب و کارهای محلی نوپا  است. با این وجود از سال ۲۰۱۱ موسسه کافمن که حامی اصلی استارت آپ ویکند محسوب می شود با همکاری شرکت های بزرگ حامی استارت آپ ویکند مانند گوگل ، کوکاکولا و… تصمیم به برگزاری رقابت جهانی استارت‌آپ ها با عنوان   Global Startup Battle – GSB  گرفتند.
در این رقابت تیم های مختلف از سراسر دنیا شرکت می کنند و از یک موقعیت فوق العاده برای برقراری ارتباطات حرفه ای و کسب تجربه های متنوع بهره مند می شوند.
این رقابت جهانی یک هفته بعد از هفته جهانی کارآفرینی آغاز می شود. در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ فقط تیم هایی می توانستند در این رقابت شرکت کنند که  برنده استارت آپ ویکند محلی خود می شدند ولی از امسال در روند برگزاری تغییراتی رخ داده وهمه تیم هایی که در استارت آپ ویکند هفته جهانی کارآفرینی حضور داشته باشند، می توانند در این رقابت نیز شرکت کنند.
در سال های قبل روال به این شکل بود که یک ویدیو خلاقانه از استارت آپ خود می ساختید و  به رقابت جهانی ارسال می کردید. آنها ویدیو را به همراه بقیه شرکت کنندگان در یک نظرسنجی عمومی که در شبکه های اجتماعی برگزار میشد قرار می دادند و در صورتی که ایده شما در بین ۱۵ ایده برتر قرار می گرفت، جواز حضور در رویداد جهانی را کسب می کردید.

GSB_FB_Cover_Photo2_851_x_315
ولی از امسال با توجه به اینکه تعداد شرکت کنندگان افزایش پیدا کرده است، تغییراتی نیز در روند برگزاری بوجود آمده و مفهومی به نام دایره مطرح شده است.
همه شرکت هایی که به عنوان حامی در این رقابت شرکت می کنند برای خود یک دایره ایجاد می کنند. هر دایره از مربیان جداگانه و جوایز متنوع تشکیل شده است. برای مثال گوگل دایره مخصوص به خود و کوکاکولا دایره خود را خواهد داشت. همه تیم ها می توانند درخواست خود را برای شرکت در این دایره ها ارسال کنند و بسته به معیارهای صاحبان دایره قبول یا رد شوند.
در کنار همه دایره ها یک دایره هم برای رقابت اصلی وجود خواهد داشت که اعضای آن از طریق رای گیری ویدیویی انتخاب می شوند. یعنی به همان روند مشابه سال های قبل. به گفته وب سایت اصلی جایزه های این دایره به تدریج افزایش پیدا می کنند ولی اصلی ترین آنها به شرح زیر هستند :

جایزه اصلی :

۲۰ هزار دلار آمریکا از طرف شرکت گوگل
بازدید از شرکت مرکزی گوگل برای سه نفر از اعضای تیم ( بهمراه هزینه پرواز و اقامت )
آموزش تحت نظر اساتید گوگل
شرکت در سخنرانی های کارآفرینی گوگل با سخنرانی کار آفرینان مشهور
معرفی به صاحبان صنایع و سرمایه گذاران و خیلی بیشتر

جایزه تیم دوم و سوم :

۱۰ هزار دلار آمریکا از طرف شرکت گوگل
بازدید از شرکت مرکزی گوگل برای سه نفر از اعضای تیم ( بهمراه هزینه پرواز و اقامت )
آموزش تحت نظر اساتید گوگل
شرکت در سخنرانی های کارآفرینی گوگل با سخنرانی کار آفرینان مشهور و خیلی بیشتر

در سال ۲۰۱۲، بیش از۱۰۰ شهر و ۱۲۰۰۰ شرکت کننده در سراسر دنیا برای شرکت در رقابت جهانی باهم به رقابت پرداختند، این در حالی است که امسال بیش از ۲۰۰ شهر و ۲۰۰۰۰ شرکت کننده، خود را برای رقابت آماده می کنند.
در کشورمان نیز شهر تبریز بهمراه تهران، مشهد و اصفهان میزبان کسانی است که در وهله اول داشته های خود را در سطح محلی به بوته آزمایش می گذارند و از سوی دیگر امکان حضور خود در رقابت بزرگ جهانی را فراهم می کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سات جهانی رقابت سر بزنید و برای شرکت در رقابت جهانی کافی است در یکی از این ویکندهای محلی شرکت کنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!