چیزی که شما آن را مخاطره یا یک ماجراجویی به حساب می آورید شاید یکی از مهم ترین تصمیماتی باشد که توسط شما در اولین روزهای حیات یک شرکت گرفته می شود. در حقیقت نام یک شرکت به شما دیکته خواهد کرد که چه دامنه ی اینترنتی را می توانید ثبت کنید، نام تجاری شرکت شما چه باشد و یا اینکه افراد کاری که شما انجام می دهید را بشناسند.
شاید روش R.E.M که یک گروه، دیکشنری را باز کرده و یک نام را به طور تصادفی برای شرکت انتخاب می کنند  در مواقع نادری موفق باشد اما برای شما بهتر است که برای نام شرکت خود کمی تلاش کنید. در ادامه ۶ نکته ی زیر را باید در ذهن خود برای انتخاب نام شرکت خود داشته باشید :

۱-  مراقب صداهای مشابه باشید.
Tarek Pertew از بنیان گذاران شرکت Wakefield می گوید:  از انتخاب نام هایی که می تواند املاهای جایگزین و مشابه بسیاری داشته باشد اجتناب کنید. برای مثال ممکن است شما بخواهید استارت آپ خود را phaser نامگذاری کنید، این در حالی است که او معتقد است افراد بسیاری فکر خواهند کرد که نام استارت آپ شما fazer و یا faster است. به این ترتیب آنها نام دامنه ی اشتباهی را در مرورگرها تایپ می کنند و در نهایت برند اشتباهی را انتخاب خواهند کرد.

۲-   برای لحظه ی طلایی منتظر بمانید.
Billy Cripe برای انتخاب نام شرکت رسانه ای اجتماعی خود به نام Bloom Think  یک برگه  ی خالی برداشت و از اعضای خانواده ی خود درخواست کرد که کلمات جالب را در آن بنویسند. نتیجه این شد که دختر وی کلمات Bloom   و Think  را در کنار هم گذاشت. همه ی افراد سر میز تایید می کردند که این نام همان نام درست و دلخواه برای شرکت است. Billy Cripe می گوید: استارت آپ و شروع کار شاید کمی وقت گیر باشد باید کلمات انتخابی رسا و پر جلوه گفته شوند چراکه به وفور به کار گرفته خواهد شد: در مکالمات تلفنی ، در زمان صحبت های رو در رو، در جلسات، ارائه ها و…! شما می خواهید کلمات به راحتی در کیبورد نوشته شوند تا دقت بالایی داشته باشند و راحت باشند.

۳-    اجازه دهید نام شرکت شما داستانی بگوید.
Pertew می گوید همیشه لازم نیست که نام شرکت شما داستان سرایی کند. اما می تواند در برندینگ و ایجاد هیاهو در مورد کسب و کار شما کمک کند. به عنوان مثال: شرکت عینک سازی      Warby  Parkerنام خود را به تقلید از دو شخصیت در مجله ی قدیمی Jack Kerouac گرفت. همچنین نام شرکت  Pertew نیز در میان مردم بسیار بحث برانگیز و پرهیاهو شد: نام  Wakefield از اسم یک شخصیت در سری رمان های Tom Swift  که در دهه ی ۱۹۹۰ چاپ شد گرفته شد که بسیار مبتکرانه بود.

۴- شخصی سازی کنید.
گاهی اوقات نام شرکت شما تعمیمی از شخصیت شما است. Caroline Fielding یک شب در حالی که روی کاغذ چیزهایی را برای خودش می کشید روی نام شرکت خود هم فکر می کرد. Caroline راجع به ۳ نوه ی پسری خانواده فکر می کرد. Dean، Bryan و Steven! و به این فکر افتاد که شرکت او که برای iPhone برنامه ای به نام Bus rage می ساخت چطور می تواند موفق شود. او سه اسم را باهم ترکیب کرد و نام DRYVEN را ساخت. Caroline میگوید: نام شرکت توسط مشتریان راحت تر به خاطر سپرده می شود وقتی که پشت اسم یک داستان شخصی باشد.

۵- نام شرکت شما بیش از حد کاربردی نباشد.
برخی از شرکت ها از نامی استفاده می کنند که بیانگر آن است که آن ها دقیقا چه کار می کنند، به طور مثال Accounting101. Aaron Frazin مدیرعامل شرکت نرم افزاری Charlie، اپلیکیشنی که اطلاعات را در مورد مخاطبین خود قبل از جلسه بیرون می کشد، تولید می کند. او می گوید:این کار ممکن است اشتباه باشد.  Aaron Frazin برای نام شرکت خود ابتدا  Socialize.it  و سپس Unclutter.it انتخاب کرد اما در نهایت کار خود را با انتخاب نام Charlie به پایان رسانید، چراکه این نام کمی سری به نظر می رسید. او معتقد است ” هیچ کس وسیله ای نمیخواهد که فقط بگوید چه کاری انجام می دهد. ”  ‫آنها نامی می خواهند‬ که چیزهایی بیش از آنچه که نشان می دهد انجام دهد. ‬‬

۶- اطمینان حاصل کنید که شما آن را دوست دارید.
فرآیند انتخاب نام یک شرکت می تواند به راحتی تبدیل به یک دردسر بزرگ برای شما شود. Chris Zepf مدیر عامل شرکت Kingdom Ridge Capital می گوید: او و شریک تجاری اش صدها ساعت برای فکر کردن در مورد نام شرکت خود سپری کردند. آن ها در میان لیستی از نام خدایان یونانی ، کوه ها ، مکان های جغرافیایی و و … جستجو کردند اما به نتیجه ای نرسیدند. Chris تصمیم گرفت یک نام شناخته شده را انتخاب کند: خیابانی که او در آن زندگی می کرد، ” Kingdom Ridg “. او می گوید حالا هر زمانی که نام شرکت خود را می شنود هیجان زده می شود.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!